کمالوندی: ایران درباره موضوع هسته‌ای با آمریکا گفت وگو نمی‌کند
(last modified Fri, 22 Dec 2017 09:40:32 GMT )
جدی 01, 1396 14:10 Asia/Kabul
  • کمالوندی: ایران درباره موضوع هسته‌ای با آمریکا گفت وگو نمی‌کند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع هسته‌ای و مسائل مرتبط با حق حاکمیت خود با آمریکا گفت وگو نمی‌کند.

به گزارش رادیو دری،«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت وگو با خبرگزاری رسمی چین (شین‌هوا) گفت: درهای گفت و گو با واشنگتن باز است اما این شامل مسائل حق حاکمیتی و هسته‌ای نمی‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: توافقنامه هسته‌ای ایران با گروه پنج به‌علاوه یک یا همان «برجام» تعهداتی را از سال 13393 برعهده طرفین گذاشته است و همه باید درقبال این توافقنامه مسوول باشند.

کمالوندی افزود: سیاست‌مداران و دیپلمات‌های گروه پنج به‌علاوه یک سال‌ها برای رسیدن به توافقنامه هسته‌ای با ایران تلاش و گفت و گو کرده‌اند و بهتر است آمریکا دراین زمینه، مسوولیت‌پذیری بیشتری داشته باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با هشدار به دولت آمریکا درباره نقض مکرر برجام گفت: اگر آمریکا بخواهد باردیگر تحریم‌ها ضد ایران را اعمال کند، جمهوری اسلامی ایران قطعاً و با قدرت به آن پاسخ خواهد داد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک از جدی 1393 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به‌عنوان یکی از اعضای این گروه، همواره در مسیر اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

 

کلیدواژه