پزشکیان: جمهوری اسلامی ایران از گفت و گو استقبال می‌کند، اما زیر بار زور نمی‌رود
(last modified 1403-07-05T04:36:41+00:00 )
میزان 05, 1403 09:06 Asia/Kabul
  • پزشکیان: جمهوری اسلامی ایران از گفت و گو استقبال می‌کند، اما زیر بار زور نمی‌رود
    پزشکیان: جمهوری اسلامی ایران از گفت و گو استقبال می‌کند، اما زیر بار زور نمی‌رود

رئیس جمهوری ایران گفت: قابل پذیرش نیست که وقتی در ایران اتفاقی برای یک فرد می‌افتد کشور‌های غربی همه افکارعمومی دنیا را بسیج می‌کنند، اما در برابر کشته شدن روزانه صد‌ها کودک و زن بی‌گناه سکوت اختیار کرده و حتی از بانی این جنایات حمایت هم می‌کنند.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری ایران در نشست با جمعی از "اندیشه‌ورزان ارشد آمریکایی" با بیان اینکه ایران به دنبال حق، عدالت و انصاف است، با هیچ کس در دنیا دعوا ندارد و البته زیر بار ظلم هم نخواهد رفت، افزود: صهیونیست‌ها با ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران تلاش کردند با یک اقدام تروریستی ایران را وارد عرصه تقابل و درگیری کنند.

پزشکیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید تنش و درگیری صبر پیشه کرد، اما رژیم صهیونیستی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی خود را به اوج رسانده است، افزود: رژیم صهیونیستی با گسترش درگیری به لبنان مجددا تلاش دارد که پای ایران را به درگیری در منطقه باز کند، اما ایران در برابر این توطئه خویشتن‌داری می‌کند.

رئیس جمهوری ایران تصریح کرد، ایران به دنبال جنگ و درگیری نیست، اما وقتی هر روز به شکلی فشار‌ها و اقدامات ضد ایران تشدید شده و گسترش می‌یابد، شاید نتیجه چیزی بشود که ایران نمی‌خواهد؛ جواب منطق و نگاه ایران این نیست که هر روز تلاش کنند پای ایران را به جنگ باز کنند.

پزشکیان همچنین با بیان اینکه ایران به برجام متعهد بود، اما آمریکایی‌ها و غربی‌ها همان زمان که برجام در حال اجرا بود هم جاسوسانی را همراه بازرسان آژانس به ایران اعزام می‌کردند تا با خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران، ایران را ناقض تعهدات خود معرفی کنند، افزود: این روش آمریکایی‌ها است که بعد از هر توافقی سعی می‌کنند به هر بهانه‌ای بار تعهدات طرف مقابل را افزایش دهند تا قدم به قدم او را به عقب رانده و تضعیف کنند و بعد خواسته‌های خود را به طرف ضعیف شده تحمیل کنند.

رئیس جمهوری ایران تاکید  کرد، ایران با همسایگان و دیگر کشور‌های دنیا هیچ مشکلی ندارد و حتی اعلام کرده به دنبال ایجاد شبکه ارتباطی گسترده‌ای در منطقه است که اجازه مراودات و تبادلات آسان‌تر را به مردم همه کشور‌های منطقه بدهد.

پزشکیان از سکوت اتحادیه اروپا در قبال جنایات صهیونیست‌ها انتقاد کرد

کلیدواژه