جدی 15, 1396 17:50 Asia/Kabul
  • آیت الله خاتمی: اغتشاشات اخیر در ایران جلوه ای از عقده گشایی آمریکایی ها و متحدانشان بود

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد آنچه طی روزهای اخیر در ایران گذشت، جلوه ای از عقده گشایی آمریکایی ها و متحدانشان بود.

در روزهای گذشته، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به تعیین تکلیف نشدن مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی ازاین تجمع‌ها از سوی فرصت‌طلبان و اغتشاشگران درسایه حمایت خارجی به آشوب کشیده شد.

مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی و رسانه های بیگانه با سوء استفاده از این تجمعات مردمی  تلاش کردند این تجمعات را در مسیر ایجاد اختلال و آشوب هدایت کنند؛ ملت ایران اما از روز چهارشنبه با برگزاری راهپیمایی گسترده و خودجوش در شهرهای مختلف خشم و انزجار خود را از توطئه جدید دشمنان و فرصت‌طلبی اغتشاشگران در تخریب اموال عمومی ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار برون مرزی، آیت الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد آمریکایی ها و متحدانش پس از شکست های مکرر در منطقه از جمله در سوریه و عراق به دنبال ایجاد فرصتی جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران به  عنوان خط مقدم جبهه مقاومت بودند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود آمریکایی ها و متحدانشان خیال می کردند با حمایت از اغتشاشگران می توانند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند اما ملت با بصیرت ایران مانند همیشه با حضور حماسی خود باعث شکست طرح جدید آمریکا و متحدانش شد.

آیت الله «سید احمد خاتمی» با اشاره به اینکه آمریکا، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته برای حمایت از اغتشاشگران با یکدیگر مسابقه گذاشته بودند تصریح کرد، آمریکا «طراح» و عربستان سعودی حامی مالی اغتشاشات اخیر در ایران بودند.

 

کلیدواژه