اروپایی‌ها به دنبال طرح از پیش شکست خورده آمریکایی‌ها حرکت نکنند
(last modified 1396-11-07T13:37:57+00:00 )
دلو 07, 1396 18:07 Asia/Kabul
  • اروپایی‌ها به دنبال طرح از پیش شکست خورده آمریکایی‌ها حرکت نکنند

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به اقدام نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد برای بازدید اعضای شورای امنیت این سازمان از لاشه موشکی که ادعا می‌کنند برای ایران است گفت: اروپایی‌ها به دنبال طرح از پیش شکست خورده آمریکایی‌ها حرکت نکنند.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد قوس 1396  با حضور در برابر آهن‌پاره‌هایی که ادعا می‌کرد لاشه موشک‌های ایرانی است، نمایش تبلیغاتی جدیدی علیه ایران اجرا کرد.

هیلی بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی بی‌دریغ واشنگتن از عربستان برای بمباران مردم مظلوم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله یمن برای حمله موشکی به ریاض متهم کرد. «نیکی هیلی» از اعضای شورای امنیت در واشنگتن هم برای بازدید ازاین لاشه موشکی در روز دوشنبه دعوت کرده است.

«علی اکبر ولایتی» روز شنبه پس از دیدار «یان کوبیش»   نماینده سازمان ملل متحد در امور عراق در جمع خبرنگاران در تهران اظهار کرد: آمریکایی‌ها نفوذ خودشان را در شورای امنیت سازمان ملل از دست داده‌اند و این‌طور نیست که مردم جهان و حتی اروپایی‌ها منتظر باشند ببینند آمریکا چه دستورالعملی صادر می‌کند و از آن تبعیت کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با بیان این‌که آمریکایی‌ها می‌خواهند با تشویق بعضی از عوامل در منطقه، سوریه را تجزیه کنند، افزود: آمریکایی‌ها در هفت سال گذشته موفق به انجام این کار نشده‌اند و از این پس هم موفق نخواهند شد.

ولایتی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای استانی عراق در 22 ثور 1398 گفت: برگزاری انتخابات در موعد مقرر در عراق، سبب تداوم دموکراسی دراین کشور می‌شود.

«یان کوبیش» نماینده سازمان ملل متحد در امور عراق نیز پس از دیدار با ولایتی درجمع خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان ملل متحد به طور کامل از مردم و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند، ابراز امیدواری کرد: عراق نقش خود را برای افزایش ثبات و امنیت در منطقه بیشتر کند.

 

کلیدواژه