حوت 08, 1396 18:46 Asia/Kabul
  • قاسمی: عملکرد امریکا و انگلیس در راستای تأیید متجاوزان به یمن بوده است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: عملکرد امریکا و انگلیس در سه سال گذشته در شورای امنیت، غیرسازنده و در راستای مشروعیت بخشیدن به متجاوزان به یمن بوده است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل که براساس آن کار کمیته کارشناسان به مدت یک سال دیگر تمدید شد، افزود: همانگونه که تصور می شد قطعنامه پیشنهادی انگلیس، به دلیل غیرواقع بینانه بودن آن، دستاوردی برای بانیان آن نداشت و شکست دیگری، به ویژه برای آمریکا در صحنه بین المللی و سازمان ملل رقم خورد.

قاسمی با ابراز نگرانی شدید از ادامه جنگ افروزی و حملات بی وقفه ضد ملت مظلوم یمن در سومین سال تجاوز به این کشور اسلامی، بر لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف تجاوز نیروهای خارجی و جنگ افروزی و کشتار هزاران انسان بی گناه تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به رفتار اشتباه برخی از کشورها در شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: عملکرد امریکا و انگلیس در سه سال گذشته در شورای امنیت پراشتباه و غیرسازنده بوده است و به جای استفاده از این ساز و کار بین المللی در جهت پایان جنگ، صرفاً در جهت مشروعیت دادن به تجاوز و سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی صورت گرفته است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه برای بررسی پیش‌نویس‌‌های 2 قطعنامه ضد یمن، تشکیل جلسه داد که پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن تا سال 2019 با رأی مثبت همه اعضای دائم و غیردائم (15 عضو) تصویب شد.