قاسمی: آمریکا از ترفند تحریم ها برای متوقف کردن رشد علمی مردم ایران سودی نخواهد برد
(last modified 1397-01-04T05:56:27+00:00 )
حمل 04, 1397 10:26 Asia/Kabul
  • قاسمی: آمریکا از ترفند تحریم ها برای متوقف کردن رشد علمی مردم ایران سودی نخواهد برد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد شنبه با محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در اعمال تحریم علیه 10 فرد و یک شرکت مستقر در ایران تصریح کرد دولت آمریکا از ترفند تحریم ها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران سودی نخواهد برد.

به گزارش رادیو دری، «بهرام قاسمی» این اقدام دولت آمریکا را نشانه بارز دیگری از خصومت و دشمنی ذاتی هیات حاکمه آمریکا با ملت ایران توصیف کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، 10 فرد ایرانی و یک شرکت مستقر در ایران را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای این 10 فرد و این شرکت را به سرقت مالکیت فکری و اطلاعات از دانشگاه های آمریکا متهم کرد.

آمریکا پیشتر نیز بارها به بهانه های مختلف، افراد شخصیت ها، دانشمندان و شرکت ایرانی را تحریم کرده بود.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در امریکا، واشنگتن  سیاست ها و اقدامات خصمانه تری علیه ایرانیان اتخاذ می کند.

11 ژوئیه 2017 ، آمریکایی ها «محسن دهنوی» پزشک و  پژوهشگر سرطان شناس ایرانی را به همراه همسر و سه کودک خود که یکی از آنها در آن زمان هفت ماهه بود،  به مدت بیش از سی ساعت در فرودگاه «لوگان» شهر بوستون بازداشت کردند. پس از این اقدام ضد حقوق بشری، «محسن دهنوی» در حالی که برای کار در بیمارستان کودکان بوستون دعوت شده بود به ایران بازگشت.

«جان کری» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا پس از این حادثه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: دردناک است یک پزشک به آمریکا می‌آید تا زندگی دیگران را نجات دهد اما این اتفاق برایش می افتد.

کلیدواژه