حمل 06, 1397 11:04 Asia/Kabul
  • سفر رئیس جمهوری ایران به ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، سه شنبه هفته جاری

رئیس جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم روابط دوجانبه و منطقه ای و به دعوت رسمی رئیسان جمهوری ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، از روز سه شنبه هفته جاری (27 مارس) به این کشورها سفر می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «پرویز اسماعیلی» معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری ایران گفت: «حسن روحانی» صبح روز سه شنبه جاری، تهران را به مقصد عشق آباد پایتخت ترکمنستان ترک می کند و بلافاصله پس از ورود و برنامه استقبال رسمی، مذاکرات رئیسان جمهوری و سپس هیاتهای عالیرتبه دو کشور برگزار می شود.

اسماعیلی، با اشاره به امضای چندین سند همکاری در حضور رئیسان جمهوری ایران و ترکمنستان افزود: نشست مشترک تجار بخش خصوصی ایران و ترکمنستان نیز همزمان با این سفر برای بررسی و توسعه روابط تجاری دوجانبه برگزار خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه روحانی عصر روز چهارشنبه به شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر می کند، تصریح کرد: دیدار با «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان، مذاکرات مشترک هیات‌های دو کشور و نیز امضای اسناد متعدد همکاری و کنفرانس خبری از برنامه های رئیس جمهوری ایران در باکو خواهد بود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری ایران افزود: همزمان با سفر روحانی به باکو روز پنجشنبه (29 مارس) همایش اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی میان بخشهای دولتی و فعالان و کارآفرینان اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

کلیدواژه