جهانگیری: ایران در پی بازگرداندن امنیت به منطقه است
(last modified Tue, 27 Mar 2018 09:36:26 GMT )
حمل 07, 1397 14:06 Asia/Kabul
  • جهانگیری: ایران در پی بازگرداندن امنیت به منطقه است

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت، ایران به دنبال بازگرداندن امنیت به منطقه است.

به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» روز سه شنبه مراسم افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان شهریار،غرب تهران، به بحران های کنونی در منطقه پر تلاطم خاورمیانه اشاره کرد و افزود: کشورهای اسلامی اکنون با گروه های تکفیری و جنگ ها روبه رو هستند ، خون مسلمانان ها ریخته می شود و ایران از اینکه کشورهای اسلامی در چنین وضعیتی قرار گرفته اند، متاسف است.

معاون اول رئیس جمهوری ایران، تصریح کرد: ایران در منطقه پر آشوب خاورمیانه کشوری امن و باثبات است که نه تنها برای خود امنیت می خواهد بلکه تلاش دارد امنیت را به کشورهای منطقه بازگرداند.

وی با بیان اینکه ایران هزینه تامین امنیت منطقه را پرداخت کرده است، خاطر نشان کرد: اگر ایران به سوریه و عراق کمک نمی کرد خیلی از گروه های تکفیری می توانستند بر کشورهای منطقه مسلط شوند و به همین دلیل آمریکایی ها اصرار دارند فضای ایران را ناامن و ناآرام نشان دهند.

جهانگیری همچنین گفت: ایران در پی دوستی با کشورهای منطقه است که البته سیاست برخی از این کشورها را قبول ندارد همچون کارهای نادرستی که عربستان در یمن انجام می دهد.

معاون اول رئیس جمهوری ایران، تصریح کرد: مقابله مردم یمن با متجاوزان سعودی طبیعی است اما سعودی ها برای فرافکنی ایران را متهم به دخالت در یمن می کنند.

 

کلیدواژه