رهبر پشتون‌ها خواستار نیروی نظامی ۲۴۰ هزار نفری برای تأمین امنیت شد
(last modified 1403-07-23T07:12:07+00:00 )
میزان 23, 1403 11:42 Asia/Kabul
  • رهبر پشتون‌ها خواستار نیروی نظامی ۲۴۰ هزار نفری برای تأمین امنیت شد
    رهبر پشتون‌ها خواستار نیروی نظامی ۲۴۰ هزار نفری برای تأمین امنیت شد

رهبر جنبش تحفظ پشتون‌ها می‌گوید که جرگه پشتون‌های پاکستان باید نیروی نظامی ۲۴۰ هزار نفری به وجود آورد.

به گزارش رادیو دری، منظور پشتین، رهبر جنبش تحفظ پشتون‌ها، در جرگه‌ای که به منظور بررسی وضعیت امنیتی و سیاسی پشتون‌های پاکستان برگزار شده، پیشنهاد کرد که این جرگه باید نیروی نظامی ۲۴۰ هزار نفری را برای تأمین امنیت مناطق خود ایجاد کند.

منظور پشتین روز یک‌شنبه ۲۲ میزان در جرگه پشتون‌ها پیشنهاد داد تا طالبان و ارتش پاکستان در دو ماه آینده از خیبرپختونخوا خارج شوند.

منظور پشتین گفت که اقوام و احزاب سیاسی پختونخوا این نیروی نظامی را بسازند و برای هر شهرستان حداقل سه هزار نیروی نظامی برای تامین امنیت در نظر گرفته شود.

منظور پشتین همچنین از جرگه قومی پشتون‌ها خواست تا اطلاعات ارتش پاکستان یا آی‌اس‌آی و طالبان پاکستانی را نیز به عنوان تروریست‌ اعلام کنند.

تحریک طالبان پاکستان از خواست جرگه برای خارج شدن ارتش این کشور از مناطق قبایلی حمایت کرده و برای برگزاری امن جرگه، پنج روز آتش بس اعلام کرده‌است.

با این حال، دیده شود که ارتش پاکستان و گروه طالبان پاکستانی، در برابر تروریست خوانده شدن این گروه از سوی جرگه پشتون‌ها چه واکنشی نشانی خواهند داد.

جرگه‌ای که جنبش تحفظ پشتون ها برنامه‌ریزی کرده بود، روز شنبه با یک روز تاخیر آغاز شد.

این در حالی است که حکومت پاکستان در ششم اکتبر جنبش تحفظ پشتون ها را یک سازمان غیرقانونی خواند و فعالیت آن را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

پاکستان فعالیت جنبش تحفظ پشتون‌ها را ممنوع اعلام کرد

کلیدواژه