روحانی: اروپا باید هزینه راضی کردن ترامپ برای ماندن در برجام را بپردازد
(last modified Wed, 25 Apr 2018 11:10:01 GMT )
ثور 05, 1397 15:40 Asia/Kabul
  • روحانی: اروپا باید هزینه راضی کردن ترامپ برای ماندن در برجام را بپردازد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه «یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد»، گفت: اروپا اگر می خواهد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را برای ماندن در برجام راضی کند، باید هزینه آن را خود بپردازد.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در نشست خبری پایان سفر به استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران، با بیان اینکه مذاکره اروپا با آمریکا در موضوع برجام ربطی به جمهوری اسلامی ندارد، به کشورهای غربی هشدار داد که اگر منافع ایران تضمین نشود هیچ توافقی در میان نخواهد بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه ایران برنامه های جدید و جامعی را در صورت شکست برجام آماده کرده است، افزود: رئیس جمهوری آمریکا بداند که در صورت شکست برجام، ایران با سرعت به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ادامه خواهد داد.

وی، با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در برجام قابل قبول نیست، تصریح کرد: کشورهایی که خواستار تغییراتی در برجام هستند، بدانند که یا برجام را باید اینگونه بپذیرند یا با تمامی آن خداحافظی کنند.

روحانی، همچنین با انتقاد از حضور نظامیان آمریکایی در منطقه، نتیجه این حضور را موجب ناامنی منطقه دانست و گفت: «سخن ترامپ به اعراب که پول به من بدهید تا زنده بمانید، تحقیر مردم جهان اسلام است.»

رئیس جمهوری ایران، با بیان اینکه جان و حیثیت همه ملت های منطقه برای ایران مهم است خاطرنشان کرد: ایران همواره مسیر صلح و دوستی را در منطقه دنبال می کند.

 

کلیدواژه