روحانی: ایران به حمایت‌ خود از لبنان مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد
(last modified 1397-02-25T11:27:00+00:00 )
ثور 25, 1397 15:57 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران به حمایت‌ خود از لبنان مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تهران به حمایت خود از دولت و ملت لبنان برای مقاومت در برابر گروه های تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

«حسن روحانی» روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «حسن عباس» سفیر جدید لبنان در تهران، با اشاره به اهمیت حفظ امنیت و ثبات لبنان به عنوان یک کشور بسیار مهم خاورمیانه، روابط ایران و لبنان را در طول تاریخ عمیق، دوستانه و صمیمانه خواند و گفت: ایران از گسترش و تعمیق روابط در همه عرصه ها با لبنان استقبال می کند.

روحانی با ابراز خرسندی از همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در لبنان، انتخابات اخیر در این کشور را نشان دیگری از اداره لبنان براساس مردمسالاری و نظر مردم دانست و ابراز امیدواری کرد: این انتخابات، وحدت در لبنان را بیش از پیش تقویت، روند شکوفایی اقتصادی این کشور را فراهم و روابط تهران – بیروت را مستحکم تر کند.

«حسن عباس» سفیر جدید لبنان در تهران که جایگزین «فادی حاج علی» شده است نیز در این دیدار، با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بیروت مصمم است روابط خود را با تهران در همه زمینه ها گسترش و توسعه دهد.

انتخابات پارلمانی لبنان ششم می 2018 (16 ثور 1397) در 15 حوزه انتخابیه این کشور برگزار شد و محور مقاومت با کسب 67 کرسی از 128 کرسی پارلمان به پیروزی دست یافت.

کلیدواژه