روحانی: بیت المقدس را نمی‌توان با بازی‌های سیاسی از مسلمانان جدا کرد
(last modified 1397-02-26T09:43:21+00:00 )
ثور 26, 1397 14:13 Asia/Kabul
  • روحانی: بیت المقدس را نمی‌توان با بازی‌های سیاسی از مسلمانان جدا کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: مسجد الاقصی و بیت المقدس مورد احترام همه مسلمانان است و این سرزمین مقدس را با بازی‌های سیاسی نمی‌توان از جمعیت یک میلیارد و 500 میلیونی مسلمانان جهان جدا کرد.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به مقاومت مردم فلسطین، افزود: رژیم صهیونیستی همواره به دنبال تجاوز و کُشتن بی‌گناهان بوده است و نظامیان این رژیم در روز نکبت نیز ملت مظلوم و آزاده فلسطین را به خاک و خون کشیدند و ده‌ها نفر را شهید و هزاران نفر را مجروح کردند.

رئیس جمهوری ایران، با اظهار تأسف از سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایات صهیونیست‌ها، افزود: ملت فلسطین برای سرزمین خود می‌جنگد و جای تأسف است که برخی کشورهای غربی از واژه دفاع مشروع برای جنایات رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند.

رئیس قوه مجریه ایران، با اشاره به مقاومت مردم فلسطین تصریح کرد: مسلمانان جهان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، جز حفظ وحدت و کمک به مردم فلسطین برای آزادی سرزمینشان، راه دیگری ندارد.

روحانی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع حقوق مردم فلسطین بوده است، افزود: ایران همواره در مقابل متجاوزان و ظالمان ایستاده است و پیروزی نهایی از آن مظلومان و فلسطینیان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام خاطرنشان کرد: در مسأله هسته‌ای، عده‌ای تصور می‌کنند با فشار، تحریم، تهدید و حتی نشان دادن علائم جنگ می‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند، اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران به خوب نشان داد که این تفکر، نادرست و غلط است.

رئیس جمهوری ایران، تاکید کرد: افکار عمومی و کشورهای جهان به جز یکی دو رژیم کوچک مرتجع منطقه و رژیم غاصب صهیونیستی، کسی با آمریکا نیست و امروز واشنگتن در جایگاه متهم قرار دارد.

 

کلیدواژه