سنبله 24, 1395 11:35 Asia/Kabul
  •  قدردانی ایتالیا از تلاش های ایران در مقابله با تروریسم و مواد مخدر

رئیس مجلس سنای ایتالیا از تلاش های ایران در مقابله با تروریسم و مواد مخدر قدردانی کرد.

«پترو گراسو» رئیس مجلس سنای ایتالیا سه شنبه شب در دیدار «محمد جواد لاریجانی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران که در صدر هیات عالی رتبه قضایی و حقوق بشری برای شرکت در سومین دور گفت و گوهای دو جانبه با قضات ایتالیا به رم سفر کرده است،تاکید کرد: ایتالیا برای کشور ایران اهمیت و احترام زیادی قایل است و به شدت علاقمند به تقویت هر چه بیشتر روابط خود با ایران در همه زمینه ها است.

رئیس مجلس سنای ایتالیا با اشاره به گفتگو و تعامل های حقوق بشری میان ایران و ایتالیا گفت: گفت و گوهای حقوق بشری و قضایی ایران و ایتالیا بسیار موثر بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

گراسو همچنین با بیان اینکه تروریسم برای اروپا و جهان خطر بسیار جدی و قابل تاملی است بر ضرورت گسترش همکاری در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رئیس مجلس سنای ایتالیا افزود: ایتالیا درحال حاضر برنامه های جدی در مبارزه با تروریسم و مافیا دارد که چالش های اصلی این کشور هستند و به همین دلیل قوانین سختگیرانه ای در این زمینه وضع شده است.

لاریجانی نیز، روابط ایران و ایتالیا را تاریخی دانست و گفت: برگزاری سومین دور از گفت و گوهای حقوق بشری دو کشور نشانه تعامل خوب دوطرف در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران تصریح کرد: گفت و گوی حقوق بشری با ایتالیا به دور از تعصب و پیش داوری بوده و بر موضوعات جدی، تخصصی و مهمی تمرکز دارد.

 

کلیدواژه