واشنگتن بار دیگر از شرکت‌های بین المللی خواست با ایران تجارت نکنند
(last modified 1397-03-16T05:31:23+00:00 )
جوزا 16, 1397 10:01 Asia/Kabul
  •  واشنگتن بار دیگر از شرکت‌های بین المللی خواست با ایران تجارت نکنند

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه از متحدان این کشور و شرکت‌های بین‌المللی خواست از تجارت با جمهوری اسلامی ایران خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سیگال مندلکر» در نشستی به میزبانی لابی ضد ایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» مدعی شد «شرکت‌هایی که با ایران تجارت کنند، در معرض ریسک‌های بزرگی قرار می‌گیرند.»

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا از متحدان این کشور خواست شبکه های مالی خود را تحکیم و شرکت‌هایشان را ملزم کنند که هوشیاری بیشتری به خرج دهند تا در دام آنچه وی شبکه‌های فریب‌آمیز ایران خواند نیافتند.»

آمریکا پیشتر نیز از شرکت‌های بین المللی خواسته بود با ایران تجارت نکنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه شنبه 18 ثور با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

آمریکا سه تا شش ماه به شرکت‌های خارجی فرصت داده است تا بازار ایران را ترک کنند. واشنگتن تاکید کرده است شرکت‌هایی که با ایران همکاری کنند بازارهای آمریکا را از دست خواهند داد و یا با جریمه‌های سنگین روبرو می‌شوند.

این اقدام دولت آمریکا با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کرده اند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

در همین راستا؛ «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پنجشنبه گذشته تصریح کرده بود، اتحادیه اروپا در زمینه محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران، پیشرفت هایی داشته است.