جوزا 20, 1397 15:28 Asia/Kabul
  • تقبیح رفتار شرم‌آور شرکت آمریکایی نایک در تحریم بازیکنان تیم فوتبال ایران

قائم مقام سیاسی شورای ملی ایرانیان مقیم آمریکا، سیاست‌های شرکت «نایک» Nike علیه تیم فوتبال ایران در آستانه جام جهانی 2018 روسیه را شرم‌آور و غیراخلاقی دانست.

شرکت آمریکایی نایک Nike (تولیدکننده وسایل ورزشی) یکم ژوئن (11 جوزا) در ادامه سیاست‌های دولت آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بازیکنان تیم فوتبال ایران نمی‌توانند کفش‌های تولیدی این شرکت را بپوشند.

این اقدام پس از تصمیم 8 مه (18 ثور) «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اعمال دوباره تحریم‌ها ضد ایران صورت گرفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ «جمال عبدی» در واکنش به تصمیم این شرکت آمریکایی، با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت آمریکا باید در اسرع وقت این اقدام شرم آور را مورد بررسی قرار دهد و شرکت نایک نیز برای برطرف کردن موانع این تصمیمِ ناامیدکننده، اقدام کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نیز باید اقدامات لازم برای بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داده و اطمینان حاصل کند که هیچکدام از تیم‌های حاضر در جام جهانی در معرض استانداردهای دوگانه قرار نمی‌گیرند.

بیست و یکمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2018 از روز 14 ژوئن (24 جوزا) با حضور 32 تیم در روسیه آغاز می شود و تیم فوتبال ایران در گروه دوم با تیم‌های مغرب، اسپانیا و پرتغال دیدار می‌کند.

کلیدواژه