روحانی: اکثر کشورهای جهان اعلام کردند از قانون داخلی آمریکا پیروی نمی کنند
(last modified 1397-04-23T10:19:06+00:00 )
سرطان 23, 1397 14:49 Asia/Kabul
  • روحانی: اکثر کشورهای جهان اعلام کردند از قانون داخلی آمریکا پیروی نمی کنند

رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : دولت ایران، گفتگوهای خوبی با کشورهای مختلف اروپایی، چین و روسیه، کشورهای همسایه و کشورهای مهم آسیایی داشته است و اکثریت آن‌ها اعلام کردند، از قانون داخلی آمریکا تبعیت نمی‌‌کنند.

جلسه رئیسان قوای مجریه، مقننه و قضائیه ایران روز شنبه با محور بررسی مهم‌ترین مسائل جاری ایران ازجمله مسائل اقتصادی و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در پایان نشست سران قوا، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روند تعامل اقتصادی ایران با کشورهای دیگر، همانند گذشته ادامه می‌یابد، تصریح کرد: مسیر و سیاست آمریکا نسبت به ایران، منطقه، جهان اسلام و حتی متحدانش قابل ادامه نیست.

روحانی با اشاره به اعتراضات مردمی در لندن همزمان با سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس، تاکید کرد: سیاست حاکمان آمریکا نه تنها در قبال ملت ایران بلکه نسبت به دیگر ملتها و حتی متحدانش ، ماجراجویانه و غیرقانونی است.

رئیس جمهوری ایران با بیان این‌که تحریم‌های آمریکا با هدف فشار بر ملت ایران طراحی شده است، تصریح کرد: دولت واشنگتن، بیش از پیش در میان مسلمانان و کشورهای در حال توسعه، منفور است و حتی در داخل آمریکا نیز با مشکلاتی روبه‌رو است.

روحانی با اشاره به این‌که دولت آمریکا در افکار عمومی دنیا و در میان مردم ایران بیش از پیش منزوی‌ شده است، تاکید کرد: مسیر استقامت، ایستادگی، برنامه ریزی و هماهنگی با مردم ایران و تعامل با دولت‌های دوست، توطئه‌های دشمنان را خنثی می کند.

کلیدواژه