قاسمی: ایران هرگونه اقدام تروریستی در نقاط مختلف دنیا را محکوم می کند
(last modified 1397-05-09T13:13:48+00:00 )
اسد 09, 1397 17:43 Asia/Kabul
  • قاسمی: ایران هرگونه اقدام تروریستی در نقاط مختلف دنیا را محکوم می کند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه اقدام تروریستی در نقاط مختلف دنیا، از جمله حادثه اخیر ضد گردشگران خارجی در تاجیکستان را محکوم می کند.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با ابراز تاسف از حمله  به گردشگران خارجی در تاجیکستان که به کشته و مجروح شدن شماری از آنها انجامید، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.
قاسمی همچنین با انتقاد از مطالب منفی اعلام شده در بیانیه وزارت داخله تاجیکستان ضد ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ارتباط با این حادثه و وجود پایگاه جهت آموزش اقدامات خرابکارانه در خاک خود را به شدت تکذیب می کند و آمادگی دارد جهت بررسی ابعاد این قضیه با مقامات ذیربط تاجیکی همکاری کند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران طرح این قبیل مسائل بی پایه و اساس را به زیان روابط دوستانه و برادرانه میان ایران و تاجیکستان دانست و ابراز امیدواری کرد که طرفین با کمک یکدیگر به تقویت مناسبات فی مابین بپردازند و اجازه ندهند که دشمنان با طرح این قبیل مسائل خللی در روابط دوجانبه ایجاد کنند.
گروه تروریستی داعش روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، قتل روز یکشنبه چهار توریست خارجی در جنوب تاجیکستان ازسوی عناصر این گروه صورت گرفته است.
به گفته «رمضان رحیم زاده» وزیر کشور تاجیکستان، توریست‌ها که دو نفر آمریکایی و دو نفر از شهروندان سوئیس و هلند  بودند، ابتدا با ماشین زیر گرفته شده‌ و سپس با اسلحه به قتل رسیده اند.

کلیدواژه