ایران حمله متجاوزان سعودی به اتوبوس حامل کودکان دانش آموز در یمن را محکوم کرد
(last modified 1397-05-18T13:02:22+00:00 )
اسد 18, 1397 17:32 Asia/Kabul
  • ایران حمله متجاوزان سعودی به اتوبوس حامل کودکان دانش آموز در یمن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران جنایت متجاوزان سعودی - اماراتی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان دانش آموز یمنی در شهر "ضیحان" استان صعده را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از کودکان بی گناه شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی، از مجامع بین المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممکن مانع استمرار جنایت متجاوزان به یمن شوند. 
قاسمی تاکید کرد: تشدید بمباران مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی نشان از شکست‌های پی در پی نیروهای ائتلاف در جبهه های جنگی است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحاتی برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از عربستان سعودی و امارات افزود: آنان شریک در این جنایات جنگی بوده و باید پاسخگو باشند.
قاسمی از سازمان ملل و کشورهای اثرگذار خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات متجاوزان به یمن افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان بکار گیرند.
در حمله روز پنج‌شنبه جنگنده‌های متجاوزان سعودی به شهر "ضحیان"، شمال یمن، که اتوبوس حامل کودکان یمنی نیز مورد اصابت قرار گرفت، دستکم  39 شهروند غیر نظامی کشته و 51 نفر زخمی شدند که بیشتر آنها کودکان هستند.

کلیدواژه