ناکامی آمریکا در توقف صدور نفت ایران
(last modified Mon, 24 Sep 2018 03:37:12 GMT )
میزان 02, 1397 08:07 Asia/Kabul
  • ناکامی آمریکا در توقف صدور نفت ایران

سفیر ایران در بریتانیا گفت: آمریکا به طور قطع در توقف صدور نفت جمهوری اسلامی ایران ناکام خواهد ماند. 

«حمید بعیدی‌نژاد» روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کانون توحید لندن، با اشاره به شکست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تحمیل نظر خود درباره افزایش تولید نفت و کاهش قیمت آن، تصریح کرد: برخلاف نظر آمریکا، بازار نفت دوباره با التهاب و افزایش قیمت روبه‌رو شد و اکنون به حدود هشتاد دلار در هر بشکه رسیده است.

سفیر ایران در بریتانیا با بیان اینکه آمریکا به طور قطع در توقف صدور نفت ایران ناکام خواهد ماند، افزود: در آینده حجم صادرات نفت ایران مشخص خواهد شد و آمریکا به اهداف خود نخواهد رسید.

«حمید بعیدی‌نژاد» تاکید کرد: عده‌ای پیش‌بینی کرده‌اند اگر آمریکا بخواهد بر موضع خود سماجت کند و اگر بر فرض محال موفق هم شود، قیمت نفت آنچنان افزایش خواهد یافت که بسیاری از اقتصادهای جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای ایران، بار دیگر تحریم‌های خود ضد ایران را اعمال و تهدید کرده است هر کشوری را که به خرید نفت از ایران ادامه دهد، تحریم خواهد کرد.

آمریکا تا نوامبر آینده به خریداران نفت ایران فرصت داده است تا خرید نفت خود را از ایران به‌صفر برسانند. آنچه اما از واقعیت کنونی بازارهای جهانی نفت مشاهده می‌شود، حذف کامل ایران به‌عنوان سومین تولید کننده نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امکان‌پذیر نیست. 

کلیدواژه