میزان 11, 1397 19:08 Asia/Kabul
  • قاسمی: رأی دیوان بین‌المللی دادگستری، بار سیاسی برای آمریکا ایجاد می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به صدور قرار موقت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده شکایت تهران علیه واشنگتن گفت: این رأی با توجه به جایگاه رفیع دیوان بین‌المللی دادگستری و مقبولیتی که نزد کشورها دارد، بار سیاسی جدی برای آمریکا ایجاد می کند.

دیوان بین المللی دادگستری روز چهارشنبه به اتفاق با اعلام اینکه صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا به سبب نقض عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی سال 1955 بین دو کشور را دارد، رای به لغو تحریم های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی آمریکا علیه ایران داد.

«بهرام قاسمی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما، درخصوص الزام رأی دیوان بین‌المللی دادگستری برای آمریکا افزود: حُسن اساسی صدور قرار موقت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری ‏ این است که کشورهای دیگر می توانند در مقطعی که صحبت از اعمال تحریم های آمریکا در ماه نوامبر مطرح می شود، براساس رأی این دیوان، خواسته آمریکا در اعمال تحریم ها را رعایت نکنند.

قاسمی ابراز امیدواری کرد: آمریکا با عقلانیت بیشتر و تعقل بهتری به رابطه با ایران فکر کند و با توجه به شناختی که مردم جهان از ایران دارند، مسیر غلط خود را ادامه ندهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا در جهان منزوی شده است تصریح کرد: آمریکا باید در مورد ایران تجدید نظر کند و بداند مردم ایران در هر شرایطی از ارزش ها، تمامیت ارضی، فرهنگ و حق حاکمیت و استقلال خود دفاع خواهند کرد.

 

کلیدواژه