میزان 18, 1397 19:20 Asia/Kabul
  • پهلو گرفتن ناو گروه ایران با پیام «دوستی و حسن نیت» در بندر کراچی پاکستان

ناو گروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از سه فروند از رزم ناو با «پیام دوستی و حسن نیت»، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، جمعی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی پاکستان، «احمد محمدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی، معاون سرکنسول و جمعی از کارکنان سرکنسولگری ایران در کراچی با حضور در اسکله به صورت رسمی از ناوگروه ایرانی استقبال کردند.

این ناوگروه شامل ناو نیروبر سنگین «بوشهر» حامل یک فروند بالگرد نظامی نیروی دریایی ارتش، ناو پشتیبانی - رزمی «نیزه» و ناو موشک انداز کلاس پیکان «خنجر»است.

ناخدا یکم«امیر حسینی ارانی» فرمانده ناوگروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به کراچی گفت ، این ناوگروه حامل پیام «صلح و دوستی» دولت و ملت ایران برای پاکستان بوده و این سفر، رسم و عرفی است که بین نیروی دریایی کشورهای جهان انجام می شود.

وی همچنین ، هدف اصلی این سفر را نشان دادن «قدرت، صلابت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران» دانست افزود ،این ماموریت با عوامل و تدابیر رهبر معظم انقلاب  اسلامی و انجام رزمایش های مشترک بین دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان انجام می شود.

فرمانده ناوگروه پنجاه و هفتم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ، طول مدت اقامت این ناوگروه در بندر کراچی پاکستان را سه روز اعلام کرد و گفت ،به مدت دو روز نیز رزمایش دریایی مشترک با نیروی دریایی پاکستان انجام می شود.

 

کلیدواژه