میزان 25, 1397 19:11 Asia/Kabul
  •  گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و پاکستان درباره ربوده شدن مرزبانان ایرانی

وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه پاکستان، اقدام سریع و قاطع دولت این کشور را برای آزادی نیروهای ایرانی از چنگال تروریست ها خواستار شد.

شامگاه دوشنبه تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی میرجاوه، جنوب شرق ایران، استقرار داشتند، توسط گروه های تروریستی ربوده شدند.
به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه،«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان،سرنوشت نیروهای مرزی ایران که در میرجاوه توسط گروه های تروریستی ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند، پیگیری کرد.
ظریف با تاکید بر ضرورت تضمین و افزایش امنیت مرزهای مشترک بین ایران و پاکستان براساس گفت وگوهای  قبلی، خواهان اقدامات جدی و عاجل دولت پاکستان در تامین امنیت و سلامت جانی نیروهای ربوده شده و شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه تروریستی و غیرانسانی و بازگشت سریع  تمامی مرزبانان ربوده شده به ایران شد.
«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز با محکوم کردن اقدام ضدبشری گروه های تروریستی و ابراز تاسف از وقوع حادثه ربوده شدن نیروهای مرزی ایران گفت: تمامی امکانات دولت پاکستان در خدمت اقدامات لازم و ضروری برای یافتن و دستگیری عوامل این حادثه و آزادی و تامین امنیت جانی مرزبانان ایرانی قرار خواهد گرفت.
وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: گروه های تروریستی، دشمن مشترک دو ملت و دولت ایران و پاکستان هستند که سعی دارند در روابط دوستانه و نزدیک این دو کشور همسایه، اخلال وارد کنند.

 

کلیدواژه