عقرب 09, 1397 08:47 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر امور خارجه ایران بر ادامه تلاش ها برای آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هنگام ورود به اسلام آباد( پایتخت پاکستان) گفت ، پاکستانی ها برای آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده درنقطه صفر مرزی از طرف تروریستها ، قول داده اند.

به گزارش ایرنا، « محمد جواد ظریف »بامداد روز چهارشنبه هنگام ورود به اسلام آباد در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین روند پیگیری آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده در نقطه صفر مرزی در منطقه میرجاوه ( جنوب شرق ایران ) افزود، مقامات پاکستانی وعده و تعهد داده اند که دولت این کشور همه تلاش خود را برای آزادی آنها از دست تروریستها انجام می دهد .

وزیر امور خارجه ایران با تشریح هدف سفر خود به پاکستان افزود، ایران و پاکستان دو همسایه بسیار خوب هستند و تهران روابط خوبی با این کشور دارد .

محمد جواد ظریف افزود، ضرورت دارد با مقامات پاکستانی گفت و گوهای مستمر برای آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی صورت گیرد تا آنها به ایران بازگردند .

وزیر امور خارجه ایران بامداد روز چهارشنبه در صدر هیاتی سیاسی و نظامی وارد  پایگاه هوایی «نورخان» اسلام آباد شد و مورد استقبال «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، جمعی از مسئولان سفارت و یکی از مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت .

شامگاه 15 اکتبر ماه جاری، 12 مرزبان ایرانی که در نقطه صفر مرزی در منطقه میرجاوه ، جنوب شرق ایران ، مستقر بودند ، به دست گروهک‌های ضد انقلاب ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شدند.