امیرعبداللهیان: ترامپ به ناچار سیاست‌هایش را تغییر خواهد داد
(last modified Mon, 05 Nov 2018 12:21:50 GMT )
عقرب 14, 1397 16:51 Asia/Kabul
  • «حسین امیرعبداللهیان»
    «حسین امیرعبداللهیان»

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نمی‌تواند با قواعد تجاری سیاست بین‌الملل را مدیریت کند و به ناچار سیاست‌هایش را تغییر خواهد داد.

«حسین امیرعبداللهیان» روز دوشنبه در دیدار «آنتونی اسمیت» دستیار ارشد نخست وزیر نیوزیلند در تهران، به تصمیمات نادرست دولت آمریکا در منطقه و جهان و اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: سیاست‌های ترامپ بیش از آنکه در حوزه تحریم اثر بگذارد؛ در حوزه تنفر از سیاست‌های کاخ سفید تأثیر گذاشته است.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل، همچنین مواضع سیاسی کشورهای اروپایی در حمایت نکردن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: حمایت عملی اروپا در مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا، شانس بزرگ برای اروپا و فرصت بزرگتری برای قدرت بخشی یورو است.

امیرعبداللهیان همچنین با ابراز امیدواری به توقف جنگ در یمن و برقراری صلح در این کشور، خاطرنشان کرد: شرایط سوریه رو به بهبود است اما خطر تروریسم همچنان در منطقه وجود دارد.

«آنتونی اسمیت»، دستیار ارشد نخست وزیر نیوزیلند نیز در این دیدار ضمن حمایت کشورش از برجام آن را توافق مهمی برای منطقه، ایران و جامعه جهانی جهت رسیدن به صلح و کنترل سلاح هسته ای دانست.

وی همچنین جنگ داخلی در سوریه را باعث بدتر شدن موضوع داعش در این کشور دانست و گفت: با وجود شکست داعش در عراق، هنوز این گروه تروریستی از بین نرفته و نگرانی برای بازگشت داعش در عراق و سوریه وجود دارد.

 

کلیدواژه