نامه ایران به شورای امنیت؛ سعودی ها برای خرابکاری در ایران برنامه ریزی می کنند
(last modified 1397-09-10T05:09:24+00:00 )
قوس 10, 1397 09:39 Asia/Kabul
  • نامه ایران به شورای امنیت؛ سعودی ها برای خرابکاری در ایران برنامه ریزی می کنند

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه در نامه ای به دبیرکل این سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد سعودی ها در حال برنامه ریزی برای اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی علیه ایران هستند.

به گزارش ایرنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل در این نامه به اظهارات مقامات سعودی مبنی بر کشاندن درگیری به داخل ایران اشاره و از حمایت عربستان از برخی گروه های تروریستی برای ارتکاب اینگونه اقدامات در داخل ایران، به عنوان نمونه بارز رفتار مخرب آن کشور یاد کرد.

در نامه نمایندگی ایران در سازمان ملل، به اطلاعاتی هم که به صورت آشکار در مورد برنامه های سعودی برای ضربه زدن به اقتصاد ایران و نیز ترور مقامات ایرانی با اجیر کردن تروریست ها منتشر شده، اشاره و آمده است اینها بخشی از اقدامات بزرگتر سعودی برای ایجاد بی ثباتی در کشورهای منطقه است که جهان باید در مقابل آن ایستادگی کند.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین به جنایات عربستان در یمن اشاره  و تاکید کرد جامعه جهانی باید عربستان را به توقف جنایات جنگی‌اش وادار ساخته و این کشور را به خاطر این جنایات مسئول بشناسد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

کلیدواژه