روحانی: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ایران را با منطقه و جهان قطع کند
(last modified 1397-09-13T08:55:04+00:00 )
قوس 13, 1397 13:25 Asia/Kabul
  •  روحانی: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ایران را با منطقه و جهان قطع کند

 رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ایران را با منطقه و جهان قطع کند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در جمع مردم شاهرود،استان سمنان، شرق تهران، افزود:آمریکا بداند مردم ایران با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی را حفظ خواهند کرد و ارتباطات خود را با همسایگان و کشورهای اسلامی نیز توسعه خواهند داد.
روحانی با بیان این که ایران قدرتمند غیر قابل تحمل برای آمریکا و صهیونیست ها است و ملت ایران هرگز در برابر دشمن سر فرود نیاورده و نخواهند آورد، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران ثابت کرد که پیروز نهایی در نبرد با آمریکا است.
رئیس قوه مجریه ایران با اشاره به این که آمریکا در صدد است رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان را تضعیف کند، افزود: رابطه ملت ایران از هر زمان دیگر در غرب با عراق و ترکیه، در شمال با جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان و در شرق با افغانستان و پاکستان و در جنوب با عمان، قطر و کویت صمیمی تر از گذشته است و آمریکا قادر نیست روابط تجاری ایران با منطقه و جهان را قطع کند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروهای مسلح، رهبری و ارکان نظام اسلامی  برای امنیت عراق، سوریه، لبنان به ملت های منطقه کمک کردند، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا به مردم مظلوم یمن در برابر متجاوزان آل سعود در صحنه نبرد نظامی و سیاسی کمک کند.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و جمعی از وزیران کابینه امروز سه شنبه وارد استان سمنان شدند.
شرکت در اجلاس سراسری نماز، سخنرانی به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان استان و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری ایران در این سفر دو روزه است.

کلیدواژه