قوس 14, 1397 08:11 Asia/Kabul
  • ایران: قطعنامه 2231، برنامه مشروع موشکی ایران را ممنوع یا محدود نمی کند

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بیانیه ای با رد هرگونه «تفسیر خودسرانه آمریکا از قطعنامه 2231 شورای امنیت» تصریح کرد این قطعنامه، برنامه مشروع موشکی ایران یا فعالیت های مرتبط به آن را ممنوع یا محدود نمی کند.

به گزارش ایرنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل، همه فعالیت های مرتبط با برنامه موشکی ایران را به طور کامل در انطباق با قطعنامه 2231 شورای امنیت دانست و خاطرنشان کرد آمریکا، ایران را به نقض قطعنامه ای متهم می کند که خود آن را نقض کرده است.

در بیانیه نمایندگی ایران تاکید شده است، معرفی برنامه موشکی ایران به عنوان اقدامی ناسازگار با قطعنامه 2231 یا تهدیدی منطقه ای، یک سیاست فریبکارانه و خصمانه از طرف آمریکا است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در این بیانیه خاطرنشان کرد آمریکا بر خلاف معرفی خود به عنوان یک کشور قانونمدار و حافظ حاکمیت قانون در سطح بین المللی، به صورت تناقض آمیزی «دکترین خروج از سازمان ها و موافقتنامه های بین المللی» را در پیش گرفته است.

دربیانیه نمایندگی ایران تاکید شده است آمریکا نه تنها آشکارا همه کشورها را به نقض قطعنامه 2231 مجبور می کند بلکه در حال تنبیه سایر ملت ها در سراسر جهان به دلیل پیروی آن ها از قطعنامه شورای امنیت است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد آمریکا تلاش دارد با ارائه اطلاعات ساختگی و مخدوش و نیز استناد به معیارهای نامرتبط، نوعی ابهام و آشفتگی در تفسیر مفاد مربوط به قطعنامه 2231 ایجاد و از آن علیه ایران سوء استفاده کند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه برنامه موشکی ایران به طور انحصاری برای حمل کلاهک های متعارف طراحی شده و در نتیجه هیچ یک از موشک های بالستیک آن برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده اند خاطرنشان کرد ایران هیچگاه در پی کسب سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا، شنبه‌شب گذشته مدعی شد، ایران به‌تازگی یک موشک میان‌برد بالستیک آزمایش کرده که قادر است کلاهک‌های متعدد حمل کند. «مایک پمپئو» بدون ارائه هیچگونه سندی، ادعا کرد، این آزمایش در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت بوده است.

کلیدواژه