جدی 01, 1397 18:53 Asia/Kabul
  • اقدام عُرف بین الملل سپاه پاسداران در تعقیب و شناسایی ناو هواپیمابر آمریکایی

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: شناور‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس عُرف بین الملل ناو هواپیمابر آمریکایی را در تنگه هرمز تعقیب و شناسایی کردند.

امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما، درباره نزدیک شدن شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ناو هواپیمابر آمریکایی افزود: وقتی هر شناوری وارد منطقه خلیج فارس می شود چون از تنگه هرمز و از مسیر آب های سرزمینی ایران عبور می کند طبق عُرف نظام دریایی، زمان ورود و حتی خروج شناورها، از ملیت، مأموریت و مقصد آن سوال و شناسایی می شود.
دریادار رستگاری افزود: به علت تبلیغات ایران هراسی، سوالاتی که نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز یا نیروهای دریایی ارتش ایران در دریای عمان از شناورهای وارد شده می پرسند، از جانب طرف مقابل بزرگنمایی می شود.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران با بیان اینکه ناوهای هواپیمابر آمریکایی از 10 ماه پیش در خلیج فارس حضور نداشتند و نخستین بار بود که پس از این مدت دوباره ناو هواپیمابری آمریکا وارد خلیج فارس شد، تصریح کرد: بر اساس عرف بین الملل گشت های نیروی دریایی سپاه پاسداران به آن نزدیک شدند، سوال کردند و تأییدیه گرفتند و آنان نیز به طور صلح آمیز از مسیر عبور کردند و اکنون مسیر خودشان را طی می کنند.
دریادار رستگاری با رد ادعای برخی رسانه ها که یک فروند پهپاد ایرانی، ناو هواپیمابر آمریکایی را تعقیب کرده و حتی چند راکت به سمت آن شلیک شده است، گفت: پرواز پهپاد و بالگرد ایران در تنگه هرمز ربطی به ناو هواپیمابر آمریکایی نداشته است و این پروازها به دلیل برگزاری رزمایش "پیامبر اعظم 12" بود.

 

کلیدواژه