جدی 04, 1397 18:11 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در بغداد: ایران هیچگونه حضور نظامی و مستشاری در عراق ندارد

سفیر ایران در بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه حضور نظامی، پایگاه و حتی حضور مستشاری در عراق ندارد.

به گزارش ایرنا، «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد روز سه‌شنبه در دیدار شماری از  فعالان رسانه ای عراق گفت: کلیه مستشاران ایرانی که با هماهنگی دولت عراق برای کمک به جنگ با تروریست‌های داعش آمده بودند، پس از اعلام پیروزی بر این گروه ترویستی، خاک عراق را ترک کرده و به ایران بازگشتند. 
عراق، دسامبر 2017 آزادسازی اراضی این کشور را از اِشغال گروه تروریستی داعش اعلام کرد اما فعالیت پراکنده اعضای این گروه تروریستی در نقاط مختلف عراق بویژه شمال، غرب و مناطق اطراف بغداد ادامه دارد.
مسجدی تصریح کرد؛ برخلاف جمهوری اسلامی ایران، آمریکا با وجود پایان حضور داعش در عراق، همچنان نیروهای خود را در منطقه حفظ کرده و به جای خروج نیروهایش، در برخی مناطق در حال تقویت پایگاه و پادگان های نظامی است.
سفیر ایران در عراق تاکید کرد، حضور نظامی آمریکا درمنطقه توجیه پذیر نیست زیرا کشورهای منطقه به علت داشتن نیروهای بومی نظامی، قدرت حفاظت از خود را دارند و نیازی به نیروی بیگانه نیست.
مسجدی گفت: سیاست آمریکا در منطقه، ایجاد بی ثباتی و بحران است و به همین علت ضد هرتلاشی که منجر به صلح و آرامش در منطقه شود، کارشکنی می کند.
فعالان رسانه ای عراق نیز با قدردانی از حمایت و کمک های ایران از دولت عراق به ویژه در جنگ ضد داعش، گسترش روابط علمی و اقتصادی دو کشور و استفاده از تجربیات توسعه ای ایران را خواستار شدند.

کلیدواژه