روابط دفاعی ایران و روسیه؛ عامل مهم ثبات و امنیت در منطقه و جهان
(last modified 1397-10-05T11:05:47+00:00 )
جدی 05, 1397 15:35 Asia/Kabul
  • روابط دفاعی ایران و روسیه؛ عامل مهم ثبات و امنیت در منطقه و جهان

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، روابط دفاعی دو کشور را عامل مهمی در ثبات و امنیت منطقه و جهان عنوان کردند.

سردار سرتیپ «قاسم تقی زاده» معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران امروز(چهارشنبه) در دیدار «ایگور اسیپوف» معاون ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در تهران، همکاری راهبردی دو کشور را در مبارزه با تروریسم الگوی موفقی برای مدیریت و حل بحران های منطقه ای و بین المللی دانست.

سرتیپ تقی زاده به امضای موافقت نامه همکاری نظامی بین تهران و مسکو در ژانویه 2015 نیز اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی  ایران برای توسعه و تعمیق همکاری دفاعی و نظامی با روسیه، آمادگی دارد.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنین با اشاره به خروج آمریکا از سوریه گفت: خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه شکستی دیگر برای سیاست های نابخردانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در منطقه و جهان است.

«ایگور اسیپوف» نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از برگزاری دومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری نظامی ایران و روسیه، توسعه، تعمیق و تحکیم روابط سازنده بین نیروهای مسلح دو کشور را عامل مهمی برای تامین امنیت در منطقه و جهان دانست.

«ایگور اسیپوف» معاون ستاد کل نیروهای مسلح روسیه که به تهران سفر کرده است، روز گذشته(سه شنبه) نیز با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران دیدار و گفت وگو کرد.

 

کلیدواژه