قاسمی: رژیم آمریکا دچار نوعی یاس و عصبانیت مزمن شده است
(last modified 1397-10-21T15:53:42+00:00 )
جدی 21, 1397 20:23 Asia/Kabul
  • قاسمی: رژیم آمریکا دچار نوعی یاس و عصبانیت مزمن شده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد اتهامات بی اساس وزیر خارجه آمریکا گفت: رژیم آمریکا از یک توافق مشروع که محصول مذاکره بود، خارج شده و اکنون از اینکه نمی تواند جایگزینی برای آن پیدا کند دچار نوعی یاس و عصبانیت مزمن شده است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه در قاهره، پایتخت مصر، در ادامه پروژه ایران‌هراسی گفت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا ضد ایران سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ در نوع خود است و سخت‌تر نیز می‌شود تا ایران مثل یک کشورعادی رفتار کند.

پمپئو سپس در توئیتی که نشان از اوج عصبانیت آمریکا از نفوذ و تاثیرگذاری ایران در معادلات منطقه‌ای دارد، مدعی شد، جهان متوجه دامنه وسیع تهدیدهای ایران شده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه افزود: آمریکا و به خصوص رژیم افراطی کنونی آن به دلیل خصومت دیرینه با ملت ایران، راهی در پیش گرفته است که هیچ نفعی برای آمریکا ندارد.

وی تصریح کرد: این یک تناقض بزرگ است که آمریکا از یک سو خصومت با ملت ایران را به اوج خود رسانده است و از سوی دیگر ریاکارانه خود را طرفدار گفت وگو نشان می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: ایران همواره نشان داده است که همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان را خواستار است اما رفتار آمریکا نشان می دهد که بدنبال تفرقه افکنی و ایجاد یک هرج و مرج جدید در  منطقه است.

قاسمی همچنین بر لزوم حفظ هوشیاری تمامی ملت های منطقه در برابر نیرنگ و سیاست های تفرقه انگیز مقامات آمریکایی تاکید کرد.

کلیدواژه