دلو 30, 1397 09:48 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در پاکستان: ادعاهای الجبیر تلاش بی ثمر برای وارونه جلوه دادن حقایق است

سفیر ایران در پاکستان با بیان اینکه ایران از قربانیان اصلی تروریسم و افراط گرایی است، گفت: ادعاهای تکراری وزیر مشاور در امور خارجی عربستان، تلاش بی ثمر سعودی ها برای وارونه جلوه دادن حقایق است.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد، مدعی حمایت ایران از تروریست شد.

«مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مقام های سعودی عادت کرده اند که به طور مرتب گفتاری متوهمانه و اتهامی نسبت به ایران داشته باشند.

هنردوست تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته، از قربانیان اصلی تروریسم و افراط گرایی بوده و هزینه های بالای مادی و معنوی را نیز صرف مقابله با این پدیده شوم کرده است.

سفیر ایران در پاکستان همچنین با اشاره به حمله تروریستی سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) اظهار کرد: این حمله از سوی گروهک تروریستی وابسته به رژیم های مرتجع منطقه و با هدف تخریب روابط ایران با همسایگان خود و ایجاد فضای بی اعتمادی انجام گرفت.

13 فوریه (24دلو) یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در این حمله 27 نفر از حافظان مرزهای ایران شهید و 13 نفر زخمی شدند.

گروهک تروریستی موسوم به "جیش الظلم" مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

کلیدواژه