حوت 16, 1397 09:48 Asia/Kabul
  • روحانی: توسعه ارتباطات ریلی با همسایگان نشانه ای از شکست سیاست تحریم ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، توسعه ارتباطات ریلی ایران با همسایگان را نشانه ای از شکست سیاست تحریم علیه جمهوری اسلامی دانست.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در آیین افتتاح راه آهن قزوین(غرب تهران) – رشت(شمال ایران)، با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این خط و اتصال آن به آستارا می‌تواند خلیج فارس را به شمال کشور، منطقه قفقاز، روسیه، شرق و شمال اروپا متصل کند، افزود: این راه‌آهن، شمال – جنوب و همچنین شمال به غرب به حساب می‌آید و توانمندی‌های زیادی برای حمل و نقل بین کشورهای منطقه دارد.

روحانی همچنین با بیان اینکه بزودی راه آهن ایران و عراق متصل می شود، اظهار کرد: ملت‌ها و دولت‌های منطقه تصمیم به برادری، دوستی، همسایگی و ارتباط مستحکم‌تر با یکدیگر دارند و آنانی که می‌خواهند در روابط کشورهای منطقه اختلال ایجاد کنند موفق نخواهند بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ارتباط ریلی می‌تواند، پیوندهای بین کشورهای منطقه را مستحکم‌تر کند، تاکید کرد: اتصال راه‌آهن ایران به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت اساسی دارد.

راه آهن قزوین(غرب تهران) – رشت(شمال ایران)، روز چهارشنبه با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران افتتاح و بهره برداری شد.

این طرح از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات ایران و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه، بسیار مهم است.

کلیدواژه