قاسمی: آمریکایی ها در پی حفظ محیط تنش زا در غرب آسیا هستند
(last modified 1397-12-23T08:23:28+00:00 )
حوت 23, 1397 12:53 Asia/Kabul
  • قاسمی: آمریکایی ها در پی حفظ محیط تنش زا در غرب آسیا هستند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: آمریکایی ها با طرح ادعاها و اتهامات ساختگی و غیرواقعی، به دنبال حفظ شرایط فعلی غرب آسیا به صورت محیطی تنش زا با بحران های متعدد و در ظاهر غیرقابل حل هستند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا، در اجلاس سالانه انرژی موسوم به "سراویک" درباره روابط ایران با عراق و همچنین ادعاهای تکراری و بی ارزش این مقام آمریکایی در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: روابط ایران و عراق کاملاً با اراده رهبران دو کشور و براساس خواست ملت های ایران و عراق و بر پایه احترام، اعتماد و منافع متقابل شکل گرفته است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: ایران و عراق بر خلاف سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا، هیچ یک به دنبال تحمیل کردن اراده و خواسته های خود به طرف مقابل نیستند. 
قاسمی همچنین در خصوص ادعاهای تکراری و بی ارزش وزیر امورخارجه آمریکا در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: سیاست های کنونی آمریکا به قیمت جان هزاران انسان بی گناه، ویرانی زیرساخت های برخی از کشورهای منطقه، تشدید منازعات و بحران ها در میان کشورهای این منطقه و افزایش صادرات تسلیحات و درآمدهای ناشی از آن برای آمریکا تمام شده است.
ادعای مقامات آمریکایی ضد ایران در حالی صورت می گیرد که سیاست‌های دولت آمریکا مانند حمایت‌های بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی، پشتیبانی نظامی از ائتلاف سعودی در جنگ یمن، تلاش برای راه‌اندازی آشوب در ایران، حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه عامل شکل‌گیری تنش در منطقه است.

کلیدواژه