حمل 31, 1398 14:31 Asia/Kabul
  • جبلی: اقدام گوگل علیه شبکه های برون مرزی ایران، دیکتاتوری رسانه‌ای است

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران در واکنش به بسته شدن حساب‌ کاربری شبکه‌های برون مرزی ایران در یوتیوب، گفت: این اقدام دیکتاتوری رسانه‌ای است.

شرکت گوگل روز گذشته (جمعه) در اقدامی سیاسی و غیرحرفه‌ای، برخی سرویس‌های خود را برای دو شبکه تلویزیونی «پرس‌تی‌وی»، «هیسپان‌تی‌وی» ایران و خبرگزاری بین المللی «ایران پرس» غیرفعال کرد.

«پیمان جبلی» معاون برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این بار اول نیست که چنین اتفاقی ‌برای بخش برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران رخ داده است ولی این بار بدون هشدار و اطلاع قبلی این حساب‌ها ‌بسته شدند.

جبلی افزود: حتی حساب‌های همکاران و‌ کارشناسانی که با معاونت برون مرزی سازمان صداوسیمای ایران در ارتباط بودند نیز بسته شده و این مساله خلاف عرف و قوانین فضای مجازی است.

معاون برون مرزی صدا و‌سیمای ایران با بیان اینکه این رفتار عجیب از سوی رسانه‌های مدعی آزادی بیان اِعمال می‌شود، افزود: قطعاً این رسانه‌ها تحت فرمان و کنترل آمریکا هستند.

جبلی با تاکید بر این که تمام تلاش برای حل شدن مشکل و بررسی زیرساخت‌ها انجام می‌شود تا بتوان فعالیت در فضای مجازی را از سر گرفت، افزود: این اقدام در رسانه های آزاد جای و معنی و ‌مفهومی ندارد و‌ می‌توان نامِ دیکتاتوری رسانه ای و ‌قُلدری در فضای رسانه روی آن گذاشت.

براساس این گزارش، درخواست «پرس تی وی» برای توضیح از سوی مسئولان گوگل در قبال چنین اقدامی همچنان بی پاسخ مانده است.

 

کلیدواژه