ثور 08, 1398 12:38 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: اگر نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند نفت دیگر کشورها نیز عبور نخواهد کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: اگر نفت ایران از تنگه هرمز عبور نکند نفت دیگر کشورها نیز از این تنگه عبور نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرلشکر«محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، رئیسان و مدیران نیروی انتظامی ایران افزود: کشتی‌های ایران نیز همچون دیگر کشورها در حال عبور از تنگه هرمز هستند اما اگر قرار باشد کسی این تنگه را ناامن کند قطعاً ایران با آن برخورد خواهد کرد.
سرلشکر باقری تاکید کرد: ایران قصد بستن تنگه هرمز را ندارد مگر اینکه اقدامات دشمن به جایی برسد که مجبور شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: ناوهای آمریکایی موظف به پاسخگویی به سوالات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تنگه هرمز هستند و آنان می‌دانند که امنیت این تنگه بر عهده کیست.
سرلشکر باقری درباره آخرین وضعیت دو مرزبان ربوده شده ایرانی در پاکستان نیز گفت: مرزبانان ایرانی در اسارت اشرار در پاکستان هستند و پیگیریهای جدی در این خصوص ادامه دارد و نخست وزیر پاکستان نیز در سفر به تهران قول دادند که با جدیت بیشتری موضوع را دنبال کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره عوامل تروریستی حمله به اتوبوس نیروهای مسلح ایران در جاده خاش نیز گفت: بسیاری از عاملان این حادثه دستگیر شدند و برخی دیگر از این عوامل نیز به پاکستان فرار کردند که در مورد دستگیر شدگان پرونده تشکیل شده و رسیدگی‌ها ادامه دارد.

 

کلیدواژه