ثور 14, 1398 06:55 Asia/Kabul
  • موسوی خطاب به وزیر خارجه بحرین؛ حقیرتر از آن هستید که درباره ایران اظهارنظر کنید

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در واکنش به اظهارات تهدیدگونه اخیر "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین علیه جمهوری اسلامی ایران به او و دیگر مقامات رژیم آل خلیفه توصیه کرد حد و اندازه خودشان را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند.

"خالد بن احمد آل‌خلیفه" وزیر خارجه بحرین اخیرا در مصاحبه‌ با روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" در اظهاراتی مضحک مدعی شده بود،‌ اگر ایران تنگه هرمز را ببندد خودش را خفه کرده است.

به گزارش رادیو دری  "سید عباس موسوی" خطاب به وزیر خارجه بحرین افزود، حقیرتر از آن هستید که درباره ایران بزرگ اظهارنظر کنید.

موسوی تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران بر امنیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه تامین و ترانزیت انرژی جهان مادامی که منافع مردم ایران از این تنگه مهم و حیاتی تامین شود تاکید دارد.

وزیر خارجه ایران اخیرا در واکنش به تلاش آمریکایی ها برای ناامن کردن تنگه هرمز و جلوگیری  از صادرات نفت ایران اظهار داشت، اگر آمریکا تصمیم بگیرد تنگه هرمز را برای ایران ناامن کند، جمهوری اسلامی ایران این اجازه را نخواهد داد.

"محمد جواد ظریف" با تاکید بر اینکه خلیج فارس رگ حیاتی و جریان زندگی ایرانیان است تاکید کرد کشتی‌های ایران همچون کشتی های دیگر کشورها در حال عبور از تنگه هرمز هستند اما اگر قرار باشد کسی این تنگه را ناامن کند قطعاً ایران با آن برخورد خواهد کرد.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران هم پیشتر در واکنش به تهدیدات آمریکا مبنی بر تحریم نفتی ایران، به صراحت خطاب به مقامات کاخ سفید اعلام کرد تهران برای مقابله با تهدیدات واشنگتن گزینه های زیادی دارد که بستن تنگه هرمز یکی از آنها است.

کلیدواژه