سخنگوی وزارت خارجه: ایران برای گفت و گو با کشورهای خلیج فارس آمادگی دارد
(last modified 1398-03-20T08:24:23+00:00 )
جوزا 20, 1398 12:54 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران برای گفت و گو با کشورهای خلیج فارس آمادگی دارد
    سخنگوی وزارت خارجه: ایران برای گفت و گو با کشورهای خلیج فارس آمادگی دارد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی داشته و دارد که با تک تک کشورهای حوزه خلیح فارس درباره مسائل دوجانبه و منطقه گفت‌وگو کند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی، در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی، درباره ادعای وزیر امورخارجه امارات مبنی بر ضرورت حضور کشورهای حوزه خلیج فارس در مذاکرات کشورهای عضو برجام با ایران افزود: پیشنهاد وزیر امورخارجه ایران برای ایجاد مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای و امضای پیمان منع تجاوز می‌تواند سرآغاز گفت و گوهای کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران باشد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران درباره اظهارات ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت: دولت ترامپ با خروج غیرقانونی از برجام در موقعیتی نیست که برای ایران تعیین و تکلیف کند و همزمان با فشار حداکثری و اعمال تحریم‌های شکننده ضد مردم ایران، داعیه مذاکره با ایران باشد.

موسوی با بیان اینکه ادعاهای انحرافی رئیس جمهوری آمریکا در جهت جنگ روانی و ایجاد اثرگذاری در افکارعمومی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با مذاکرات برجام، فشار روانی کشورهای غربی را خنثی کرد و مذاکره‌ مجددی که آنها برای انجام گفت‌وگو با ایران مطرح می‌کنند، مذاکره‌ای نیست که ایران روی آن حساب کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره روند عادی‌سازی روابط ایران و اروپا هم گفت: انتظار ایران از اتحادیه اروپا این بود که به تعهداتشان عمل کنند در حالیکه آنها نخواستند یا نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند که جای تأسف بسیاری دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: بسیار جای تأسف است که در جهان متمدن امروز کشوری قانونی وضع کند و آن را به شکل فراسرزمینی وضع کرده و ضد دیگر کشورها اعمال کند و اجازه ندهد کشورها روابط آزاد تجاری با یکدیگر داشته باشند.

موسوی درباره سفر امروز «هایکو ماس» Heiko MAAS  وزیر امورخارجه آلمان به تهران و ارتباط این سفر با اجرایی شدن اینستکس (سازو‌کار تبادلات تجاری سه کشور اروپایی با ایران) گفت: اینستکس تاکنون خواسته‌های ایران را تأمین نکرده است مگر اینکه در مذاکرات تهران پیشنهادهای جدید مطرح شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره سفر «آبه شینزو»  Shinzo  ABE نخست‌وزیر ژاپن به تهران هم گفت: سفر رئیس دولت ژاپن به ایران پس از چهل سال، مهم، تاریخی و منحصربه فرد بوده و به همین خاطر این سفر، در کانون توجه‌ها قرار گرفته‌است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امورخارجه ایران درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی درخواست ایران از روسیه برای خرید سامانه موشکی S400 گفت: درخواستی از روسیه برای خرید این سامانه مطرح نشده است.

کلیدواژه