جوزا 24, 1398 14:25 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: ملت ایران زیر بار فشار هرگز مذاکره نخواهد کرد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مذاکره با آمریکا هیچ سودی ندارد و ملت ایران زیر بار فشارهای اقتصادی هرگز مذاکره نخواهد کرد.

آیت‌الله «سید احمد خاتمی» خطیب نماز جمعه تهران با تاکید براین که آمریکا آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهد بُرد، تصریح کرد: حاکمان آمریکایی و مثلت شرارت «دونالد ترامپ»،«جان بولتون» و «مایک پمپئو» صداقت ندارند و ادعای آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران دروغ بزرگی است؛ چراکه ترامپ با کشاندن ایران به پای میز مذاکره آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، در پی کسب رای است.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ایران تجربه مذاکره در موضوع هسته ای را تکرار نخواهد کرد، افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن خردورزانه، زیرکانه و هوشیارانه و نپذیرفتن پیام رئیس جمهوری آمریکا نوعی تحقیر ترامپ متکبر بود.
آیت الله خاتمی همچنین گفت: ادعای ترامپ مبنی بر قصد نداشتن آمریکا برای تغییر نظامی اسلامی ایران دروغ بزرگی است چرا که در 40 سال گذشته تمامی رئیسان جمهوری آمریکا  نتوانستند اقدامی ضد جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.
خطیب نماز جمعه تهران به نسل کشی آل سعود در یمن نیز اشاره کرد و گفت: هرجا نامی از قتل و غارت به میان می آید نام سعودی ها مشاهد می شود و این رژیم با نابودی زیر ساخت های یمن ، جان هزاران کودک و زن بی‌گناه یمنی را گرفته است.
آیت الله خاتمی درباره حمایت‌های عربستان سعودی و امارات از شورای نظامی سودان در کشتار معترضان در این کشور افزود: اعدام معترضان عربستانی از جمله کودکان نیز نشان دهنده خوی جنایتکار و سفاک رژیم سعودی است.

کلیدواژه