سرطان 13, 1398 11:42 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع ایران: حمایت از دولت و ملت عراق، سیاست اصولی ایران است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک انتصاب وزیر دفاع جدید عراق بر توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «نجاح حسن علی الِشمِری» وزیر دفاع جدید عراق، با بیان اینکه حمایت از دولت و ملت عراق جزء سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امنیت، ثبات و پیشرفت عراق به مصلحت منطقه است.

وزیر دفاع ایران همچنین عراق را کشوری دوست و همسایه دانست که از اشتراکات دیرینه و فراوان مذهبی، اجتماعی و تمدنی با ایران برخوردار است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به نقش نیروهای مسلح عراق در شکست گروه‌های تروریستی و برقراری ثبات و امنیت در این کشور خاطرنشان کرد: ملت عراق باید به نیروهای مسلح خود ببالد؛ چرا که این حماسه هیچ‌گاه در تاریخ فراموش نمی‌شود. 

وزیر دفاع ایران همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه مناسبات دفاعی دو کشور، از وزیر دفاع عراق برای سفر به ایران به‌منظور رایزنی و همکاری‌های نزدیک درخصوص موضوعات منطقه‌ای و دو جانبه دعوت کرد.

«نجاح حسن علی الِشمِری» وزیر دفاع عراق نیز در این گفت‌وگو با قدردانی از مواضع و حمایت‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در مبارزه دولت و ملت عراق با گروه‌های تروریستی افزود: دو کشور دوست و برادر عراق و ایران دارای منافع مشترک بسیاری هستند و ثبات و امنیت دو کشور به یکدیگر وابسته است.

کلیدواژه