لاریجانی: راهبرد ایران، ارتقای امنیت در منطقه است
(last modified Sun, 28 Jul 2019 11:11:29 GMT )
اسد 06, 1398 15:41 Asia/Kabul
  • لاریجانی: راهبرد ایران، ارتقای امنیت در منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران، ارتقای امنیت در منطقه است، گفت: امنیت فقط به واسطه کشورهای منطقه حاصل می‌شود.

«علی لاریجانی» امروز یکشنبه در دیدار یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در تهران افزود: برخی کشورهای منطقه برای دستیابی به امنیت پایدار، باید رفتارشان را تغییر دهند، زیرا رفتار کنونی آنان منطقه را ناامن می‌کند؛ دیگر نمی‌توان شاهد جنگ طولانی در یمن بود.

رئیس مجلس ایران، به خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپایی ها در اجرای تعهداتشان در منتفع کردن ایران از منافع اقتصادی برجام اشاره کرد و گفت: با تحریم های آمریکا ضد ایران، انگلیس نیز برای همراهی با واشنگتن، نفتکش ایرانی را در جبل الطارق توقیف کرد که این دزدی دریایی برای آنها فایده‌ای نخواهد داشت.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز در این دیدار راهبرد ایران و عمان را ثبات و امنیت پایدار در منطقه خواند و گفت: ایران نقش مهمی در امنیت منطقه دارد اما متاسفانه مشکل جهان نبود حاکمیت عقل و منطق است.

وزیر خارجه عمان خاطرنشان کرد: تنش ها و حوادثی که باعث آسیب به امنیت منطقه شود به همه کشورها آسیب خواهد زد.

وزیر خارجه عمان که روز شنبه به منظور تبادل نظر درباره تحولات اخیر منطقه و بین المللی وارد تهران شد تاکنون با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت و گو کرده است.

کلیدواژه