رهبر معظم انقلاب: دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چهل سال دوم قطعاً بهتر خواهد بود
(last modified 1398-05-30T09:55:55+00:00 )
اسد 30, 1398 14:25 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چهل سال دوم قطعاً بهتر خواهد بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفتها و افزایش توانایی های جمهوری اسلامی در عرصه های سیاسی، دفاعی و اقتصادی تأکید کردند: دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و چهل سال دوم جمهوری اسلامی قطعاً از چهل سال اول، برای ما بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت گفتند: آمریکا، اروپا و حتی شوروی سابق در این چهل سال هر اقدامی را که می توانستند علیه جمهوری اسلامی انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به موضوع اقتصاد، تبدیل نفت خام به فرآورده های مختلف را راه اصلی رهایی از وابستگی به صادرات نفت خام برشمردند و افزودند: همچنان که بارها گفته شده است، می توانیم با استفاده از اندیشمندان و صنعتگران، علاوه بر فرآورده های فعلی نظیر گاز و بنزین، در آینده به ترکیبات و تولیدات دیگری دست یابیم که ارزش صادراتی آنها چندین برابر نفت خام باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی  به موضوع کشمیر نیز اشاره کردند و با ابراز ناراحتی از وضع مسلمانان این منطقه گفتند: ما با دولت هند روابط خوبی داریم اما انتظار و توقع از دولت هند این است که سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، وضعیت کنونی منطقه کشمیر و اختلافات هند و پاکستان در این زمینه را نتیجه اقدامات انگلیس خبیث به هنگام خروج از شبه قاره هند دانستند و افزودند: انگلیسی ها برای استمرار درگیری در کشمیر، تعمداً این زخم را در این منطقه برجای گذاشتند.

دولت هند 14 اسد اعلام کرد، اصل امتیازات ویژه دولت کشمیر تحت کنترل هند را که در قانون اساسی هند برای این مناطق در نظر گرفته شده، لغو کرده است.

مردم کشمیر اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برگزاری همه پرسی برای تعیین وضعیت کشمیر را خواستار هستند اما دولت هند همواره با این اقدام مخالفت می کند.

کلیدواژه