میزان 04, 1398 10:46 Asia/Kabul
  • روحانی در دیدار گوترش: ننگ جنایات آمریکا در قبال ملت ایران و سکوت سازمان ملل در تاریخ خواهد ماند

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار "آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل در نیویورک، از سکوت و بی عملی این سازمان در قبال تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه ملت ایران انتقاد کرد و اظهار داشت، ایرانیان در هر صورت از این مشکلات همانند مشکلات قبلی عبور خواهند کرد، اما ننگ جنایات آمریکا علیه ملت ایران و سکوت سازمان ملل در قبال آن در تاریخ خواهد ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی" در این دیدار همچنین با اشاره به وضعیت شکننده منطقه گفت: امروز فلسطین در شرایط سختی است و رژیم صهیونیستی به طور روزانه به فلسطین، سوریه، لبنان و عراق تجاوز می کند و سازمان ملل در قبال این جنایات ساکت است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این رویه باید تغییر کند از سازمان ملل خواست در برابر تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکند.

روحانی در ادامه به پیشرفت های به دست آمده در زمینه بحران سوریه و یمن با همکاری سازمان ملل اشاره کرد و  بر آمادگی ایران برای ادامه همکاری های سازنده با این سازمان تاکید و ابتکار صلح هرمز را اقدامی جدید و جدی برای همکاری سازمان ملل در امنیت آفرینی منطقه ای توصیف کرد.

"آنتونیو گوترش"  نیز در این دیدار با تقدیر از مواضع سازنده و کمک موثر ایران به "گیر پدِرسِن" Geir Pedersen نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه و کمک به پیشرفت روند آستانه گفت: پیشرفت های خوبی نیز در یمن صورت گرفته است.

دبیر کل سازمان ملل همچنین با بیان اینکه سازمان ملل بطور کامل از برجام حمایت می کند، تصریح کرد؛ برجام یک توافق بین المللی و بخشی از یک قطعنامه شورای امنیت است.

گوترش در ادامه  با تقدیر از تلاشهای ایران در زمینه حل وفصل مسائل سوریه و یمن، بر گسترش همکاری سازمان ملل با ایران تاکید و از ابتکار جدید روحانی استقبال کرد.

"حسن روحانی" روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن تبیین مواضع منطقه ای و بین المللی ایران، طرح صلح منطقه ای با عنوان «ابتکار صلح هرمز» یا «ائتلاف امید» را ارائه کرد.

کلیدواژه