عقرب 02, 1398 20:26 Asia/Kabul
  • روحانی:گسترش روابط و همکاری های مشترک تهران – باکو به نفع دو کشور و منطقه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران از گسترش بیش از پیش روابط تهران - باکو در عرصه های مورد علاقه ، استقبال و تاکید کرد:توسعه روابط و همکاریهای مشترک نه تنها به نفع دو ملت بلکه به نفع منطقه است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در دیدار «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان، با قدردانی از تمهیدات خوب باکو برای برگزاری هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها گفت: با تلاش مقامهای ارشد ایران و جمهوری آذربایجان ، سطح روابط دو کشور به مرحله رضایت بخشی ارتقاء یافته است.
روحانی با ابراز رضایت از نقش ارزنده کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور در گسترش بیش از پیش همکاری های تهران- باکو،تصریح کرد: در بخش همکاریهای صنعتی زمینه همکاری خوبی بین دو کشور فراهم شده و ایران آماده گسترش روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین تقویت همکاریهای ایران و جمهوری آذربایجان در دریای خزر به عنوان دریای توسعه ، صلح و دوستی را ضروری خواند و گفت: ایران همواره آماده توسعه و گسترش همکاری های دریایی با جمهوری آذربایجان در حوزه خرز و در عرصه های اکتشاف و همچنین محیط زیست است.
روحانی تقویت همکاریهای سه جانبه در منطقه از جمله همکاری ایران،جمهوری آذربایجان و روسیه را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تهران ، باکو و مسکو باید همکاری های سه جانبه و مشترک خود را گسترش دهند.
رئیس جمهور آذربایجان نیز سفر رئیس جمهوری ایران به باکو را فرصتی مناسب برای گسترش روابط دو کشور خواند و گفت: اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی ایران و جمهوری آذربایجان بستر مناسبی را برای توسعه بیش از پیش همکاری ها ایجاد کرده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان برای حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها روز پنج شنبه به باکو سفر کرد.
هجدهمین نشست سران جنبش غیرمتعهدها روزهای جمعه و شنبه در باکو،پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

کلیدواژه