عقرب 13, 1398 09:22 Asia/Kabul
  • ابراز خرسندی نتانیاهو از سیاست‌های ضدایرانی ترامپ

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب از اقدامات و سیاست های ضد ایرانی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، " بنیامین نتانیاهو" گفت: ترامپ ایران را تحت فشارهای اقتصادی قرار داده و این سیاست خوبی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا نیز از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تحریم های جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام (8 می 2018) کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

واشنگتن اعلام کرده است، هدف از «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران، رسیدن به توافقی جدید با تهران است که در آن به همه مسائل مورد نظر آمریکا پرداخته شود.

مقامات دولت ترامپ در حالی مدام دم از مذاکره و توافق جدید با ایران می‌زنند که واشنگتن سال گذشته به صورت غیرقانونی از برجام که چندین سال براى تحقق آن مذاکره شده بود، خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه 26 ژوئن/5سرطان در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان قوه قضاییه، هدف اصلی پیشنهاد آمریکا برای مذاکره را «خلع سلاح ملت و حذف عوامل اقتدار ایران» خواندند و خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها اکنون با وحشت از عوامل اقتدار ملت ایران، می‌ترسند جلو بیایند بنابراین می خواهند با مذاکره، این اسلحه و عامل اقتدار را از دست ایران بگیرند تا هر بلایی می خواهند سر ملت بیاورند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه