لبیک نخست‌ وزیر عراق به مرجعیت
(last modified 1398-08-18T12:52:44+00:00 )
عقرب 18, 1398 17:22 Asia/Kabul
  •  لبیک نخست‌ وزیر عراق به مرجعیت

نخست‌ وزیر عراق در نامه‌ ای سرگشاده به مرجعیت، با بیان اینکه قصد تغییر مهمی در کابینه و اصلاح قانون انتخابات را دارد، تأکید کرد : اعتراض ها کمک کرد تا سیاسیون عراق، تغییر را بپذیرند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق امروز شنبه در بیانیه ای، سخنان مرجعیت عالی دینی را بسیار گرانبها دانست و گفت: اعتراضات از اصلی ترین ابزار برای برای اصلاحات است و با این وجود این اعتراض ها باید امکان دهد که زندگی عادی نیز به جامعه بازگردد.

عبدالمهدی افزود: تظاهرات کمک کرد تا نیروهای سیاسی، دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه تحت فشار قرار گیرند تا روشهای خود را تصحیح کنند و تغییرات را بپذیرند.
وی با اشاره به اینکه دولت، خود را قدرت مافوق اراده ملت و نهادهای قانون‌گذار نمی‌داند، گفت: با معترضان کاملا اتفاق نظر دارد و برای اصلاحات هیچ راه گریزی وجود ندارد.

نخست وزیر عراق همچنین افزود: دولت و دستگاه قضایی همه کسانی را که خارج از چارچوب قانون تعدی یا آدم ربایی یا بازداشت کنند، تحت تعقیب قرار خواهند داد.

دفتر مرجعیت عالی عراق دیروز جمعه در بیانیه ای که از سوی شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا قرائت شد، با تجلیل از مقام کسانی که در روزهای نخست اعتراضات کشته و باعث آغاز جنبش اصلاحی در کشور شدند، بار دیگر پیگرد عاملان قتل تظاهرات کنندگان را خواستار شد.

 

کلیدواژه