محور مقاومت؛ عامل شکست توطئه‌های نظام سلطه در منطقه
(last modified 1398-08-25T14:49:24+00:00 )
عقرب 25, 1398 19:19 Asia/Kabul
  •  محور مقاومت؛ عامل شکست توطئه‌های نظام سلطه در منطقه

معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان با اشاره به شکست توطئه‌های استکبار جهانی در منطقه گفت: رویارویی محور مقاومت با نظام سلطه، شکست برنامه‌های آنان را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما​؛ شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان روز شنبه در دوازدهمین اجلاس شورای عالی مشورتی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تهران، بر وحدت کشورهای اسلامی تاکید کرد و افزود: امکانات کشور‌های اسلامی باید برای مقابله با استکبار جهانی تجمیع شود.

شیخ قاسم، موضوع فلسطین را مسئله اصلی و نماد حرکت مقاومت اسلامی دانست و تاکید کرد: مسلمانان باید حول محور موضوع فلسطین گرد هم بیایند، زیرا همه تحولات منطقه به این مسئله بر می‌گردد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین هدف اصلی از توطئه‌های سال‌های اخیر علیه سوریه را ضربه زدن به محور مقاومت و تضعیف فلسطین و تَن دادن این ملت به راهکار‌های پیشنهادی صهیونیست‌ها دانست.

شیخ نعیم قاسم، پایبندی به اسلام، تقویت وحدت اسلامی، حمایت از فلسطین و سازماندهی ظرفیت‌ها حول محور مقاومت را چهار شاخص لازم برای سنجش پیشروی جهان اسلام در مسیر اهدافش برشمرد.

«اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این نشست یادآور شد: ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی و عربی در پی ایجاد فتنه در منطقه غرب آسیا است.

حمدان، تقویت فهم درست از دین اسلام و انتقال آن به نسل‌‌های آینده، تقویت توان امت اسلامی برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی، ترویج برنامه‌های مقاومت و توجه به نسل جوان برای نهادینه کردن فهم درست اندیشه های اسلامی و جلوگیری از انحراف آنان را از ضرورت های بیداری اسلامی برشمرد.

 

کلیدواژه