قوس 07, 1398 09:44 Asia/Kabul
  • عبدالمهدی: آنچه در عراق می‌گذرد، یک فتنه بزرگ است

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه آنچه در این کشور می‌گذرد، یک فتنه بزرگ است، گفت: دولت با وجود فشارهای فراوان، به مسئولیت خود در حمایت از شهروندان ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در نشست روز چهارشنبه هیأت دولت این کشور درباره تظاهرات‌های جاری در عراق و نحوه تعامل با معترضان گفت: نیروهای امنیتی عراق بر حمایت از تظاهرات‌کنندگان در میدان‌های تحصن تاکید دارند.

عبدالمهدی با بیان اینکه برخی خشونت ها توسط افراد ناشناس و نقابدار صورت گرفته است، افزود: حوادث تأسف‌باری در تظاهرات‌ها اتفاق افتاد و کمیته‌ حقیقت‌یاب این مسائل را در گزارشی روشن کرده است.

نخست‌‌وزیر عراق، با اشاره به موقعیت دفاعی نیروهای امنیتی این کشور خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند مقابل تجاوزهای صورت گرفته از جمله آتش زدن اماکن عمومی و ایجاد هرج و مرج سکوت کند که در غیر اینصورت نظام دچار فروپاشی خواهد شد.

عبدالمهدی همچنین از آزادی 2500 نفر از بازداشتی‌ها طی تظاهرات‌های جاری در عراق خبر داد و گفت: هنوز 240 نفر به دلیل قضایای جنایی در بازداشت به سر می‌برند که پس از تکمیل اقدامات قانونی، وضعیت آن‌ها مشخص می‌شود.

موج دوم تظاهرات در مناطق مختلف عراق از 25 اُکتبر/3عقرب آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وزارت دفاع عراق یکشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف سومی مسئول کشتار و هدف قرارگرفتن تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی با هدف ایجاد هرج و مرج و فتنه در عراق است.

کلیدواژه