قوس 19, 1398 09:15 Asia/Kabul
  •  حمایت ارتش عراق از نیروهای

ارتش عراق با حمایت از نیروهای "بسیج مردمی" (الحشدالشعبی)، مخالفت خود را با خروج این نیروها از بغداد پایتخت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالکریم خلف سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه با اشاره به عملکرد موفق نیروهای بسیج مردمی در مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: این نیروها تحت امر نخست وزیر بعنوان فرمانده کل نیروهای مسلح هستند و قرار نیست از بغداد خارج شوند.

پیش از این برخی رسانه ها گفته مدعی شده بودند که مقامات ارشد، دستور خروج نیروهای بسیج مردمی از بغداد را صادر کرده اند.

همزمان با تلاش برخی گروه های سیاسی برای تضعیف نیروهای سازمان بسیج مردمی عراق،"ابومهدی المهندس" معاون این سازمان با تاکید بر اینکه حشد الشعبی دوشادوش ارتش آماده مقابله با فتنه‌گران است، ابراز امیدواری کرده بود ، دولت بتواند خواسته های معترضان را برآورده کند.

برخی از استان های عراق در هفته های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری است اما این اعتراضات در برخی موارد به سمت خشونت رفته و ده‌ها کشته و زخمی داشته است.

تظاهرات در عراق در حالی همچنان ادامه دارد که  دولت این کشور طی یک ماه گذشته 4 بسته پیشنهادی با محوریت تامین مطالبه های معترضان ارائه کرده است.شواهد نشان می‌دهد  تظاهرات در عراق خودجوش نبوده و بیگانگان  در شکل گیری آن نقش داشته‌اند.

گردان‌های حزب‌ الله عراق اخیرا اعلام کرد، دولت آمریکا  و رژیم صهیونیستی به علت نارضایتی از سیاست‌ های بغداد، در ناآرامی‌ های اخیر عراق دست دارند.

کلیدواژه