جدی 15, 1398 18:18 Asia/Kabul
  • تهیه پیش‌نویس قانون پایان توافقنامه امنیتی با آمریکا در پارلمان عراق

نمایندگان پارلمان عراق پیش‌نویس قانونی را درخصوص پایان دادن به توافقنامه امنیتی با واشنگتن و اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق تهیه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، 170 نماینده پارلمان عراق در نشست فوری امروز یکشنبه خود، پیش نویس این قانون را امضا کردند و قرار است پارلمان این کشور آن را به رأی بگذارد.

براساس این پیش نویس، دولت عراق ملزم است درخواست کمک از ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش و توافق صورت گرفته درسال 2016 را به دلیل پایان عملیات نظامی و جنگی در عراق و تحقق پیروزی در این کشور لغو و برای پایان دادن به همه نوع حضور نیروهای خارجی در خاک این کشور اقدام کند.

پارلمان عراق نشست فوری امروز خود را در پی درخواست‌های مستمر مردم این کشور برای تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی و استفاده اخیر آنها از خاک عراق برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق برگزار کرد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه 8 نفر دیگر بامداد روز جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه